Wednesday, 31 December 2014

Senyumlah

Duhai Sang Pencipta yg Maha Kuasa,
Ku bersyukur kerna mentarimu mampu tersenyum disini,
Penuh harapanku ia turut dapat lemparkan senyuman yg sama di ceruk-ceruk kegusaran,
Terutama di pantai timur.
Teruskanlah senyumanmu,
Tangisanmu sudah kami tadahi,
Nyahlah segala dosa,
Bukakanlah jendela permata,
Sambil nyanyian & laungan alunan zikrullah..

Astaghfirullah.
Subhanallah.
Alhamdulillah.
Allahuakbar

Syukur ..

senyumlah wahai sang mentari

Tuesday, 30 December 2014

Prongtengjeng

Baru nak mula katanya
Nama tak jugak dapat lagi
Excited nak belajar
Turunkan ilmu walaupun secebis kuku kan
Jangan lokek bak kata mak jah
Macam empire "belog" jer
Hihihi gelak sambil tutup mulut
Selamat berbelog katanya

Nampak "nur" dimata sinchan

Saturday, 27 December 2014

Duapuluhempatbelas

Tak tahu nak mula mcm mana
Tau-tau dah sampai hujung
Banyak sgt melompat dibumi
Duapuluhempatbelas dalam ingatan
Si Saleh penah ckp "need the right push"
Nak tolak apekebendetah
Mungkin ada telusnya jugak
Rase nak ulang lagi tahun ni
Apa yg ternanti di duapuluhlimabelas aku pun tak tahu
Biarlah Sang Pencipta menjadi perancang terbaik aku
Aku hanya penghibur
Aku hanya membantu
Aku hanya pembelajar
Aku hanya macam-macam
Terkadang satu macam je
Membebel pun ade
Mendiam pun kerap
Senyum jangan tinggal
Terima kasih sang pengajar
Terima kasih sang pendengar
Terima kasih sang penerima
Ada lagi tahun depan jika Sang Pencipta benarkan aku ada lagi
Cuba utk melompat kelangit
Ayuh...

Noktah

#wanshahpunyebelog

Saturday, 20 December 2014

Pakai Tukar Pakai

Nak pakai 7 8 macam silakan
Pakai comot dipandangnye tmpt lain
Tapi punya hati besar
Pakai semat kemain dipandang tinggi
Tapi punya hati kecut

Endah cuma depan mata je
Selam dunia si comot
Baru nampak punyai kendiri ke gunung
Selam dunia si semat
Baru nampak kembang dua pintu guanya

Tengok sungguh-sungguh

Jom santap roti telur terbaik dari mamak

Thursday, 18 December 2014

Rezeki

I do believe in REZEKI.
If today is not my time.. then one day.. maybe tomorrow.. maybe never.
But "insya-Allah", my time will come.
That, is what i believe in REZEKI.
I am positive with it.
And stay positive with it.
I have Allah with me.

-NEVERGIVEUP-

what's next? 9th years here ...

Wednesday, 17 December 2014

Road of life

Road of life
Not all the time we have to use old road
Sometimes can save time by using highway

Road of life
Not all the highway we have to drive straight
There are times we have to take left turn ... right turn

Road of life
Not all the left & right turn are easy to drove
Sometimes we have to take it easy & continue to take that turn ... NOT DRIFTING!

Road of life
Not all the highway is free
Some of if might have a toll

Road of life
Not all road have their street light
Some of the road that have the light .. it is special

Road of life
We can drive any numbers of wheels
But all that matter is, how we drive that wheels especially on rocking road

This is ... Road of My Life

i call it "wall pool of life". taken from Texas Chicken Restaurant @ KLIA2

Monday, 15 December 2014

Kering Tak Kontang

Kadang malas nak layan
Pelik pun ada gak
Nyampah nok pun ada gak
Gedik pun ada gak
Eeerrr krikk krikk pun ada gak
Kering jer kalo nak melayan
Tapi layan aje
Tak kontang punyelah
Ada pakwanshah kesah keluh kesah mak esah?
Lantokk lerrr deme nak buat mcm manee
Dah udoh gelagat deme ghope tu
Tak dapek den nak nolong
Asalkan tokwan makan nasi tokwan sendiri
Tokwan tak pulak nak kacau ekau nak mkn jang2 dan daro2 ooii
Gelak la pecah perut tokwan
Sapa tokwan?
Melalut nak kebulan pulak
Melalut kelaut pun best kadang
Jom lapik bantal

#akupuntaktauapeakuckpkadangkerepeksorg2tapilagibestkerepekatasmoto#

-Tokwan-

Sunday, 7 December 2014

Saturday, 29 November 2014

Dibalik tirai senyum

Nampak nyaman senyumannya,
Tak ternilai hati budinya,
Riang tawa tatkala keperluan diberi,
Mereka melemparkan senyuman itu,
Ya Allah,
Sejahterakan mereka semua,
Ampunkan dosa ibubapa mereka baik yg masih ada ataupun yg dah berangkat menemuimu.
Ya Allah,
Sesungguhnya Kau yg Maha-Kuasa memberikan semangat dan tenaga utk mereka meneruskan hidup sebelum malaikatMu menjemput mereka.
Inilah pengalaman pertamaku bersama anak-anak yatim.
Aku bersyukur kerna ku masih punya ibu.
Ayahku dah pergi menemui Dia Si Pencipta.
Peliharalah mereka ini dgn penuh kasih mesra.
Kerana ganjarannya tak terkira kelak.
Memori bersama anak-anak yatim di Pertubuhan Kebajikan Barokah Wal Mahabbah, Sepang

Thursday, 27 November 2014

Kurang

Biar kurang makan, asalkan jangan kurang ajar.
Seperti kata-kata Dwayne "The Rock" Johnson

"Know your role, and shut your mouth"

-tak paham-

Sunday, 23 November 2014

Suluhkan

Hidup ni mcm lampu,
Duniawi perlukan kau utk sedapkan & selesakan mata,
Agar terang dan tenang mata dan hati,
Tatkala malam tidur dan siang berjaga,
Duniawi mampu senyum sendiri tanpa kita.
Pabila malam nak berjaga,
Itulah saat kau diperlukan.

Jangan pernah lupa
Jangan pernah leka
Jangan pernah bangga

Indanya ciptaan Yang Maha Esa

kala malam baru bangkit, kala itu siang ingin lelap

Friday, 21 November 2014

Anjakkan Jauh

Anjakkan jauh fikiran kau,
Jangan tersedak di tingkat 13,
Tak nak lagi fikir sang penolakkan,
Biar penambahan dipaku di akal yg tak terbias dengan ilmu,
Ilmu kertas boleh dibaca, tapi ilmu dihati perlu dipahat.

Anjakkan jauh fikiran kau,
Supaya kau nampak gajah didepan, bukannya kuman,
Aku, kau, dia, mereka, semua, ada pusing akalnya,
Tapi jangan sesekali terlutut sebelum mula menapakkan ibu jari kakimu,

 Anjakkan jauh fikiran kau.

-khas-

Ilmu takkan haus dipahat - gambar ihsan google-image.

Thursday, 20 November 2014

BFF. Rindu. Sekian. Noktah.

Gila punyaaa bak aaanngg :p

Wednesday, 19 November 2014

Hidup

Hidup,
Terkadang pandai mengajar,
Tapi hebat pada gagal belajar.

Hidup,
Terkadang kenyang dimata,
Tapi tak hadam dihati,

Hidup,
Terkadang pandai terbang,
Tapi tak bijak mendarat.

Hidup,
Terkadang buta diakal,
Tapi celik difikirannya.

Hidup,
Terkadang rasa nak berkejar ke nun diatas
Tapi penuh pemberat dipunggungnya.
Inilah hidup. Tak sentiasa sempurna. Aku bukan superman. Maaf atas segala khilafku.

-Aku Si khilaf-

Tak Syiok

Apa yg tak syiok?
Mood hari ni. Tak syiok.
Sekian.

Noktah

Tuesday, 18 November 2014

Senang

Senang,
Tak jenuh nak pandang jauh.
Jenguk balik serambi jer.

Biar senang, asal jangan penat.

Monday, 17 November 2014

Terus Teguh

Jangan patah semangat,
Tegak jangan rapuh,
Walau beliung mencuit,
Terus teguh,
Tak gigil dek lontaran angin,
Nawaitu dah ditetapkan,
Terus teguh.

Berdiri Teguh.

Permulaan minggu yang pudar. Terus teguh

Sunday, 16 November 2014

TERBANG TUNDUK

Bertahanlah, wahai raksa, jangan kau terhenti
Berpautlah, wahai nyawa, ini bukan mimpi
Saksikan dengan mata
Rasakan dengan jiwa
Kau sedang tinggi

Jauhnya kau terbang
Siapa sangka?
Getir yang menghalang tak besar mana

Payah payah semalam
Moga mudah selama

Tiap apa yang mematah tegakmu
Tiap yang menolak
Tiap yang memijak-henyak
Biar di belakangmu

Jangan dikenang
Moga dibuang dendam dan sayu

Tuhan
Jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati.

Lagu : Terbang Tunduk
Artis : Fynn Jamal


 

Aku suka lagu ni ....

Setinggi-tinggi terbangnya kite,
Jgn lupa mendarat utk hargai udara yang diserap,
Hidung biar mancung,
Tapi jgn tayang pintunya sangat,
Moga kekal berdiri guna 10 jari sendiri.

Terbanglah tinggi-tinggi


Life

Life is like "a cup of teh tarik"

Treasure, feel, enjoy the teh tarik, not the cup.

.. Chechecheeewahhh post pertama dlm omputih. Lol ..

TAK NAMPAK-NAMPAK

Tunggu dan tunggu,
Penat la mcm ni,
Jenuh la bulan lepas cepat,
Dah jenuh tunggu.

Tunggu dan tunggu,
Sempit mcm duduk celah batu,
Nasib baik boleh tumpang,
Dah jenuh tunggu.

Tunggu dan tunggu,
Lebih sebulan hoi,
Jadi alasan tak jamah,
Dah jenuh tunggu.

Sempit dan sempit ... cepat ler gaji.. sob sob~

Saturday, 15 November 2014

TABIK

Memang senang nak tabik.
Tapi bkn main beli mcm choki-choki kat kedai.
Kalau dpt beli pun, mcm biskut rendam dlm nescafe panas ... lemau

Toink toink

Friday, 14 November 2014

Minat Dan Seronok

Seminggu tanpa didepan,
Boringnye tenung depan komputer,
Harap minggu depan dapat tukar buku cerita ni,
Minat dan Seronok berdiri depan,
Senyum dan gelak buat aku puas,
Tak kejar nak pakai emas piala pun,
Cuma kongsi apa dah alami mata dan badan.

IniSeronokDanMinatku

sambut profile picture. lol

Thursday, 13 November 2014

Lapan

lapan tahun terbang,
kawan, sahabat, kakak, senior.
kini nak terbang jauh,

lapan tahun terbang,
best team sama-sama,
cawangan sama-sama,
tukar cawangan pun sama gak,
kini nak terbang jauh,

lapan tahun terbang,
makin boring dah lepas ni,
moga capai apa yg diimpikan ... kejayaan.
aku doakn kau... sahabat

beliau yg mcm kakak ku .. 77_sasuzila

calar-balar & menang sama-sama,
T3_zairwan

Pertama

Mulanya disini.
Apa yg aku nampak, rasa. fikir. tenung. suka. kurang.
Disini.

Baru,
Ironman

Memang aku suka karakter orang-besi ni